Meci foarte important pentru Gloria Buzău în deplasarea de la liderul seriei a 2-a, din Liga 3 Viitorul Axintele, în etapa a XVIII- a, o partidă decisivă pentru promovarea în liga a 2-a. Ocupanta locului 2, s-a prezentat la această întâlnire ca o echipă mare cu tradiție în fotbalul românesc, etalându-și în tribune galeria destul de numeroasă și „gloriile” Buzăului de odinioară, care sunt cu sufletul alături de echipă, chiar dacă aceasta traversează una dintre cele mai negre perioade. P1200256P1200260Așadar, atmosferă de gală în tribunele ocupate până la refuz, de susținători ai celor două formații, numai că fotbalul prestat de ambele părți au arătat „suferința” din această serie, din care s-au retras 3 echipe. Determinarea gazdelor și atmosfera meciului de acasă, au făcut ca axintenii să deschidă scorul în prima repriză prin Ionuț FĂTU în min.23, tot el în repriza secundă min. 47 mărește avantajul, după o incursiune printre fundașii centrali ai Gloriei, rămâne singur în fața portarului  Dan Sârbu, pe care îl execută cu un șut plasat. Neputința buzoienilor, a fost vizibilă încă din prima repriză în care nu a expediat nici măcar un șut spre poartă, nici o idee de joc, baloane trimise fără adresă, portarul degajând orice mingie la întâmplare fără a construi, cum eram obijnuiți „odată” de jucătorii Gloriei. P1200281Dezamăgire totală în tribune, după ce în min. 52 Laurențiu NOVAC de la gazde, este eliminat pentru un fault dur, tot în același minut oaspeții echilibrează raportul numeric, prin eliminarea lui Florin ALEXANDRU pentru scuipături și injurii.P1200282 Buzăul începe să paseze și reduce din diferență în min.73 prin Radu CHELARU „ sufletul echipei” de la intrarea în teren din min 50. Același atacant își mai trece în dreptul său câteva ocazii de a marca, dar al doilea cartonaș roșu din tabăra buzoiană, primit de Ionuț ROMAN în min. 76, înclină balanța către Axintele, care scapă de câteva ori pe contraatac dar nu mai marchează.

Scor final 2-1 pentru Viitorul Axintele iar Buzăul rămâne cu „suferința” de a mai rămâne încă un sezon în liga a 3-a. Felicitări tuturor din conducerea și staful Viitorului pentru acest efort, de a ridica fotbalul de la nivelul unei comune, într-o ligă superioară din România, în liga a 2-a.

Viitorul: I. RĂDUȚĂ – A. BOGORODIȚĂ, A. OPRIȘAN, G. SIMION, D. FLOREA – N. IONEL cpt.(A. Robu), L. NOVAC, I. FĂTU(M. Măzărache), N. BUCA – R. TUDOR, C. DEDU( D. Stan)

Antrenor: Ion NICA

Gloria: D. SÂRBU – C. CUCU, A. ȘTEFĂNESCU, S. AGACHE, M. RENTEA – M. GHEORGHE (R. Chelaru), F. ALEXANDRU, B. VIȘAN, D. PERCA (B. Bobe) – B. BURLACU, V. LUNGOCI.

Antrenor: Marian ROȘU

Arbitri: Marcel BÂRSAN          – BucureștiP1200248

Cristian NICA              – Ploiești

Florin UNGUREANU -București

Observator: Marius MUNTEANU – București

La această partidă, au fost prezenți foști jucători de la echipa națională și o glorie a  Buzăului care ne interesează cel mai mult, pentru că este născut la Colceag, fostul atacant Costică STAN cel căruia baza sportivă a Colceagului îi poartă numele. Cu acest prilej,  lupulgalben îi ia un interviu în exclusivitate:

P1200269

F.P.  D-le Stan, ați venit să urmăriți Gloria în această deplasare? 

C.S. Nu pot să nu iau parte la meciurile echipei mele favorite, la care am evoluat cel mai mult. Aici am jucat atâţia ani, aici mi-am încheiat cariera de fotbalist în 1979, normal că am rămas cu sufletul lângă Gloria.
F.P. Ce s-a întâmplat, de ce ați terminat brusc această carieră frumoasă?

C.S. Nu am vrut eu, a fost vorba de o accidentare foarte gravă la genunchiul piciorului drept, am stat gipsat două luni și de-atunci nu mi-am revenit. Medicina de-atunci, nu se compară cu ce-a de astăzi.

F.P. Spuneți-mi, cariera de fotbalist ați încheiat-o într-un mod dramatic, începutul acesteia cum s-a realizat?

C.S. Din fericire, am fost văzut de cine trebuie și am fost îndrumat mai departe. După ce am terminat şapte clase, am intrat la o şcoală profesională de la Codlea. Am jucat o miuţă, antrenorul m-a remarcat și m-a chemat la antrenamente, spunându-mi că voi ajunge mare înaintaș, dacă îmi văd de treabă. În 1966 am intrat în echipa mare, Colorom Codlea şi anul următor am promovat cu ei în divizia C.

F.P. Care a fost drumul după Colorom Codlea?

C.S. După o perioadă de pregătire s-a schimbat antrenorul, iar cel nou m-a trimis să evoluez la tineret. Am refuzat şi aşa am ajuns la Metrom Braşov, o echipă de divizia B, unde am jucat returul. Apoi, am fost remarcat de Petrolul Ploieşti, care m-a luat în 1970.  După o lună am fost luat în armată, iar Steaua m-a trimis la ASA Târgu Mureş. Aici am jucat un retur în divizia A. După care, am fost dat la schimb la Chimica Târnăveni pentru transferul lui Ladislau Boloni.

F.P. A fost un pas înapoi, pentru dumneavoastră!

C.S. Nu-mi pare rău, deoarece Tudor Postelnicu m-a adus la Gloria Buzău unde am ajucat din 1971 şi până în 1979. Aici am avut cele mai mari satisfacţii. Am promovat în divizia C, apoi în B la final în divizia A, în 1978. După aceea, a urmat selecţia de la echipa naţională, care a reprezentat vârful carierei mele. La Gloria am jucat nouă ani şi am dat în jur de 20 de goluri în fiecare campionat. La echipa națională am avut 6 selecții, am evoluat împotriva Iugoslaviei, Ciprului, Ungariei, Greciei și altele, în partida în care am înscris un gol a fost împotriva Israelului, în min 90 .

F.P. Frumoasă carieră, știm cu toții că v-ați născut la Colceag, știți povestea denumirii bazei sportive cu numele dumneavoastră?

C.S. Nu știu prea bine, am înțeles că cei implicați la Viitorul Colceag s-au gândit la mine, eu pe această cale țin să le mulțumesc, mi-ați făcut o bucurie enormă, deja orașul Buzău vede că nu am fost uitat pentru tot ceea ce am făcut pentru fotbalul romănesc. Săptămâna ce a urmat evenimentului de inaugurare a bazei sportive de la Colceag, a fost una specială pentru mine, am primit telefoane de apreciere din partea multor oameni după ce am apărut în presele locale din Prahova și Buzău cât și în prosport, la fel pe această cale le mulțumesc celor din media.

F.P.  Să vă spun eu povestea oficială a denumirii stadionului.Întâmplarea a făcut ca un copil să vă aprecieze enorm de mult și v-a considerat idolul său. Vă urmărea evoluțiile de la Gloria, printre gardurile de sârmă ale stadionului, se gândea că va ajunge și el cândva ca „buldozerul” cum vi se mai spunea. Fiecare apariție a d-voastră în culorile Gloriei, îi întărea credința că echipa buzoiană este cea mai bună echipă din țară, golurile pe care le marcați îl făceau fericit, pleca acasă cu gândul la Costică Stan. Așa s-a născut dragostea unui copil față de atacantul all time al Buzăului din toate timpurile cu cele peste 150 de goluri marcate în cei 8 ani de carieră, care se culca fericit că echipa sa învingea. Tot „întâmplarea” de această dată eu spun că nu este o întâmplare, doar că așa a vrut Dumnezeu, acest copil a crescut, iar într-un material dedicat numai pentru el, îi vom face public firul vieții, bineînțeles cu acordul său. P1200290Antrenorul echipei Viitorul Colceag, este acest copil care vă aprecia, se numește Vili Georgescu, fiul său evoluează din tur la echipa noastră, iar din retur ni s-a alăturat în acest proiect ambițios care s-a început la Colceag. Discuțiile pe care le-am avut cu dânsul, au fost constructive atât pentru echipă cât și pentru ajutorul pe care îl putem da fotbalului mic din această comunitate. Subiectele discuțiilor noastre sunt în general despre fotbal, de aici s-a ajuns să îi destăinui originea dumneavoastră, că ați locuit chiar pe strada care duce la terenul de joc. Legătura sufletească a antrenorului cu Colceagul s-a înfăptuit și am picat de comun acord ca baza sportivă care s-a renovat la Colceag, să vă poarte numele drept mulțumire pentru ce ați făcut pentru fotbalul din România.

C.S. Impresionant, am discutat cu antrenorul la acel eveniment și nu pot decât să-i mulțumesc.

F.P. Ce le puteți transmite jucătorilor de la Viitorul Colceag? 

C.S. Când am văzut baza sportivă, mi-am adus aminte cu plăcere cum jucam fotbal cu toti copiii, prieteni, vecini după ce veneam cu animalele de la păscut. Am muncit mult, am jucat de plăcere, asta le transmit și eu tinerilor fotbaliști ai Viitorului, să joace fotbalul cu bucurie și plăcere, altfel nu se poate face performanță și nu se va naște talentul în acela care joacă automatizat. Dragostea pentru fotbal e atât de mare că te va conduce pe un drum nebănuit.

F.P. La final vreau să vă mulțumesc pentru interviul acordat, dar totuși mai am o întrebare. Ce echipă vă place din fotbalul actual? 

C.S. Îmi place fotbalul de calitate şi implicit cum joacă FC Barcelona.

Profil:

Născut: 20 octombrie 1949, comuna Colceag, judeţul Prahova.

Familie: Căsătorit, un băiat

Studii: Liceul şi Şcoala de antrenori.P1200254

P1200292P1200265P1200266P1200268P1200270 P1200271 P1200272 P1200276 P1200278 P1200286 P1200291

2 responses »

  1. catalin spune:

    Pe cand o asemenea baza sportiva si la Colceag?

Lasă un răspuns

